Dorpse charme en stadse allure
Nieuw tijdschrift over Meierijstad
MEIERIJSTAD – Dorpse charme en stadse allure. Dat is de titel boven een verhaal dat burgemeester Kees van Rooij en jeugdburgemeester Rens Klaasen hebben geschreven voor het tijdschrift Made in Meierijstad.
Dat tijdschrift is het nieuwe papieren visitekaartje van de gemeente. Daarnaast is er een toeristische website met veel praktische informatie. Wethouder Harry van Rooijen bood maandag het eerste exemplaar aan aan Robert van den Brand van de afdeling Meierijstad van Koninklijke Horeca Nederland.
Dat was niet voor niets, want de horecavoorzieningen in al hun facetten in de gemeente zijn een belangrijke troef om toeristen te trekken.
Binnenkijken bij inwoners
Het nieuwe tijdschrift bevat vooral veel verhalen, zowel over de geschiedenis van de klompenmakerij als over hypermoderne circulaire landbouw. Uiteraard ontbreekt een artikel over de Noordkade niet, maar je kunt dankzij reportages ook binnenkijken bij inwoners van Meierijstad die op een bijzondere plek wonen.
Schermer Marleen Buitenhuis vertelt over haar topsportcarrière. Rijksbouwmeester Floris Alkemade mag ook in Made in Meierijstad zijn visie op Meierijstad in 2050 vertellen. Veel aandacht is er voor de festivals die in Meierijstad worden gehouden.
Mousse van gerookte paling
Wie het tijdschrift uit heeft zal een mooi beeld hebben van Meierijstad. En de lezer weet wat de burgemeester en wethouders hun gasten voorzetten als ze een dag keukenprins(es) zijn. Bij wethouder Jan Goijaarts is het erwtensoep. Burgemeester Kees van Rooij is iets verfijnder. Zijn gezin krijgt mousse van gerookte paling.
Uiteindelijk is het motto dat Van Rooij en Rens Klaasen beschrijven: “Meierijstad is een gemeente van hard werken en flink genieten”. De kop boven het artikel met Robert van den Brand is niet voor niets: “Drankje doen?”