Hart vermoedt 'beleefde druk' bij gebruik beeldmerk 'Made in Meierijstad'

MEIERIJSTAD – De politieke partij Hart vermoedt dat de gemeente Meierijstad bedrijven “beleefd onder druk zet” om gebruik te maken van het beeldmerk ‘Made in Meierijstad’.

De partij schrijft dat op de eigen website. “De Facebookpagina ‘Made in Meierijstad’ heeft zeven maanden na de lancering nog slechts 33 likes. Die zijn ook nog eens vooral afkomstig van medewerkers van de gemeente of mensen van gesubsidieerde clubs. Op Twitter gaat het wat beter: 102 volgers en Instagram 117,” aldus Hart.

Subsidie

In een brief van de gemeente over de stand van zaken met betrekking tot de campagne ‘Made in Meierijstad’ somt de gemeente bedrijven op die gebruik maken van het beeldmerk. “Maar er valt iets op in de reeks die het College trots presenteert: het zijn zonder uitzondering bedrijven, stichtingen, verenigingen en evenementen die subsidie krijgen van de gemeente. Hart kan zich niet aan de indruk onttrekken dat er enige beleefde druk is uitgeoefend”, aldus de partij.

Geld over de balk

Hart is van meet af aan tegenstander van de campagne geweest die Meierijstad op de kaart moet zetten. De partij heeft zelden een beroerdere campagne tot reclame gezien. “Meierijstad is niet te vermarkten”, aldus Hart. “De nog onverkochte bedrijfsterreinen rond Veghel zijn dat wel en daar moet de gemeente vooral promotie voor maken. Sint-Oedenrode verdient ook reclame, zij het dan als dorp voor (dag)toerisme. Geef Stichting Natuurlijk! Sint-Oedenrode een dot subsidie en het komt met die reclame helemaal goed”, aldus de partij. Volgens de partij heeft de gemeente met de campagne 170.000 euro over de balk gegooid.