MooiSchijndel Krant weigert advertentie Omroep Meierij

MEIERIJSTAD - De MooiSchijndel Krant in Schijndel weigert een advertentie van Omroep Meierij op te nemen. Volgens uitgever Ineke Blummel is Omroep Meierij een gesubsidieerde concurrent waar zij geen aandacht aan wil besteden. Niet journalistiek en ook niet door middel van een door de omroep betaalde advertentie.

Burgemeester Kees van Rooij lanceert donderdag de nieuwe app van Omroep Meierij om zo veel mogelijk inwoners van Meierijstad ervan te overtuigen ook deze app te gebruiken.

De omroep heeft alle collega-media in de gemeente een persbericht aangeboden en hen uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn. Bovendien heeft Omroep Meierij advertentieruimte gekocht in de lokale kranten. De MooiSchijndel Krant weigert sowieso het persbericht, maar wil ook de advertentie niet plaatsen.

Jammer
Voorzitter Bart Eijkemans betreurt de stap van de Schijndelse krant. "De MooiSchijndel Krant is een belangrijk medium in Schijndel. Dat het een persbericht weigert is goed journalistiek recht, maar het weigeren van onze betaalde advertentie vinden wij jammer. Aan de lancering van de app is een loterij verbonden waarbij mensen cadeaubonnen voor de lokale middenstand en kaarten kunnen winnen voor Paaspop. Wij zijn een publieke omroep voor heel Meierijstad en het is onze taak alle inwoners van Meierijstad te informeren en te betrekken. Ook als het over onszelf gaat. Misschien juist wel daarover omdat wij werken met gemeenschapsgeld. Door de weigering van de MooiSchijndel Krant wordt een groot deel van de inwoners van Meierijstad die voor hun nieuwsvoorziening afhankelijk zijn van deze krant stevig benadeeld".